7 soovitust, kuidas keerulisel ajal kliente leida

 In Koolitus, Turundus

Välisturistid on olnud peamiseks kliendiks väga paljudele hotellidele ja restoranidele. Praegu aga, ütleme nii, et neid pole. Lisaks on piirangud meie oma inimeste käitumist oluliselt muutnud. Tööd tehakse kodust, koosolekud ja kohtumised on Zoomis, toit tellitakse koju.

Kuidas siis sellises olukorras ellu jääda ja inimesed kodust välja saada? 

Järgnevalt vaatame mõnda head näidet ja lihtsat turundus-nippi:

 

Kõige lihtsam viis restoranil endale kliente saada on olemasolev klient uuesti külastama saada. Käisime detsembris perega Noas ja Okos ja saime koos arvega 10€-seid kinkekaarte, mida jaanuaris ja veebruaris realiseerida saab. Jaanuaris olid Harjumaal restoranid kinni – nüüd on meil aga 30€ väärtusts põhjust just Siiguri restoranide külastamiseks.

Soovitus #1: Tee oma kinkekaart ja anna headele klientidele, et nad uuesti tuleks!

Mille järgi me valime restorane, mida külastada? Eks ikka selle järgi, kus sõbrad käivad ja mida soovitavad. Instagrami uudisvoog ja storyd on ju täis restoranide, hotellide, spaade ilu ja toidupilte, mida inimesed tahavad sõpradega jagada.  Ma olen päris kindel, et enamus minu enda valikuid on mõjutust saanud või meelde jäänud kellegi instagrami postitusest.

Soovitus #2: Make it Instagrammable! Pane oma kliendid sind turundama. Tee midagi nii ägedat, et inimesed tahaks seda pildistada ja jagada. Olgu selleks siis toit või koht või kiri seina peal. Kasuta oma hashtagi ja ütle inimestele, et nad pilti teeks. Näiteks Vapiano seinal on kiri “Jaga armastust hea toidu vastu #lovevapianoestonia”.

 

Võtsin just Instagrami lahti, et head näidet leida – esimene postitus, mida nägin, oli Paljas Porgand (Merilin Taimre) koos elukaaslasega kohas nimega Odeon Bar. Eile oli Valentinipäev ja tegu oli date’i pildiga, aga mul tekkis kohe huvi, et mis see Odeoni baar on? Pole varem kuulnud, kus see asub, miks nad just seal käisid õhtusöögil? Niisiis vaatasin ja avastasin enda jaoks täiesti uue koha tänu 48 000 follower’iga influencer’ile.

Soovitus #3: Kasuta kiireks teadlikkuse tõstmiseks influencer’eid. Kutsu paar suuremat influencer’it külastama, õhtusöögile, maksa raha peale, kui vaja, aga saad ilusad pildid, mis jõuavad kiirelt kümnete tuhandete inimesteni. Või kaasa Promoty platvormi kaudu kasvõi 50 micro-influencer’it, kes oma postitustega su tuntust tõstavad.

 

Eile oli Valentinipäev ja me käisime abikaasaga õhtustamas restoranis R14. Miks just seal? Jaanuaris olid Harjumaal kõik restoranid suletud ja siis avatud 7ni õhtul. Uudistes küsiti siis restorani omanike arvamusi piirangute kohta ja taustaks näidati kaadreid tühjast restoranist R14. Mulle meenus, et me oleme seal korra käinud, meile väga meeldis seal, aga teist korda pole sinna sattunud. Võiks ju minna uuesti! 14. veebruariks lauda broneerides oli R14 mul esimesena meeles (top of mind)

Soovitus #4: Ole nähtav oma kliendi jaoks, ole meeles ja valikus sees, regulaarselt. Selleks on kõige lihtsam viis FB ja Instagrami Story’d. Oma jälgijate jaoks saad olla iga päev meeles, anda põhjuseid külastamiseks, näidata toitu, tutvustada pakkumisi, kampaaniaid. Samuti saad sa tasuliste storydega jõuda uute klientideni, neid näiteks asukohapõhiselt sihtides.

 

Piirangud on tekitanud olukorra, kus väljas pole saanud käia, aga head toitu tahad ikka nautida. Appi tulevad Bolt ja Wolt. Kuigi mul on omad kindlad lemmikud, kust pizza, sushi või tai toit tellida, siis olen viimasel ajal avastanud end järjest rohkem uute või minu jaoks seni tundmatute restoranide menüüdega tutvumas. Bolti Foodi äpi esilehel on nt erinevad kampaaniapakkumised, uued restoranid, enim hinnatud jne. Woldis samuti. Need äpid on nagu toidu Google või üks suur menüü, mille kaudu avastada kohti, kuhu füüsiliselt poleks sattunud, aga võibolla tänu heale kogemusele sealt tellides pärast satub.

Soovitus #5: Tee kampaaniaid Boltis ja Woltis. Tasuta delivery või anna kasvõi poole hinnaga ära (turunduskulu), et saada uusi kliente pakutavat proovima ja tõsta teadlikkust. Investeeri kvaliteetsetesse fotodesse – ahvatlev pilt on ainuke asi, mille järgi inimesed saavad otsustada.

 

Rääkides diilidest ja pakkumistest. Üks väga võimas turunduskanal restoranide, spaade ja hotellide jaoks on Chilly.ee – 48 000 fänni Facebookis, raudselt ulme suur e-maili list, korraliku trafficuga veebileht. Ilmselt suurt müügitulu -50% vaucherite müügiga ei teki, aga korralikult teadlikkust ja nähtavust ja esmakordseid külastusi (uusi kliente) on seal kindlasti võimalik saada.

Soovitus #6: Tõmba uusi kliente majja Chilly.ee diilikeskkonnas. Näiteks 8-28 veebruar on restoranide nädal “Eesti maitsed ärkavad” ja spetsiaalsel alalehel Chilli veebis väga paljude tuntud restoranide eripakkumised.

 

Viimaseks veel üks lihtne soovitus, mis on nii lihtne ja levinud turundusviis, et kipub juba ununema. Korralda enda FB lehel üks korralik loosimäng, kus annad enda majutuse, õhtusöögi või romantikapaketi auhinnaks, boostid korralikult ja saad teadlikkust, uusi fänne ja lisaks ka nt oma kampaaniapakkumisele tellimusi

Soovitus #7: Tee üks äge ja kaasav loosikampaania Facebookis. NB! Loosimängu eesmärk pole kunagi vaid loos ise, see 1 võitja ja lisanduvad fännid. Loosimäng peab turundama toodet, viima massidesse sinu sõnumi. Seega loos on vaid vahend selleks, et massidesse jõuda. PS! Mängu korraldades järgi Facebooki reegleid!

Head katsetamist ja ära karda abi küsida!

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search