7 Eesti firmat, kes teevad TikToki õigesti

 In Business, Entertainment, TikTok, Turundus, Uncategorized @et

Mis see kurikuulus TikTok siis õigupoolest üldse on?

TikTok on aastal 2016 loodud Hiina sotsiaalmeedia platvorm, mis on väga kiiresti saavutanud ülemaailmselt väga suure edu. Paljud tunnevad aga siiani, et tegemist on vaid lastele mõeldud äpiga, kus ainult tantsitakse ja tehakse lolli nalja. See pole aga ammu kaugeltki mitte tõsi. Sellest on viimaste aastate jooksul hakanud aina rohkem firmasid aru saama ja seda turunduses väga targalt ära kasutama. Kuigi Eestis TikTokiga otseselt raha veel teenida ei saa, siis sellegipoolest on see üks parimaid turunduseks kasutatavaid platvorme. TikToki kasutatakse enamasti selleks, et seal oma firmat reklaamida läbi huumori võtme. Tänu sellele tekib tihti inimestel firma vastu kõvasti suurem sümpaatsus, kuna on näha, et ei võeta ennast liiga tõsiselt.

Lühivideote populaarsus on samuti aina kasvav ja seda reklaami vormi suruvad aina enam ka peale nii Facebook, kui ka Instagram. Viimaste aastate jooksul on hakanud TikToki kanalit kasutama ka Eesti firmad, et seal nalja visata ja teha reklaami loomulikumal kujul.

 

Mõned Eestis populaarsed TikToki kanalid:

Nopri Talu


Alustan oma loetelu võib-olla kõige ootamatult populaarse kontoga, milleks on Nopri talu. Usun, et see tuleks paljudele üllatusena, et Eesti talu konto nii populaarne on. See aga näitabki väga selgelt, et TikTokis on kõige olulisem nalja tegemine, trendide järgimine ja ennast mitte tõsiselt võtmine. Nopri talu on selle kuldne näide. Usun, et pea keegi ei viitsiks vaadata videosid taluelust, kui sealt puuduks igasugune huumor. Tänu TikTokile on nad aga saavutanud edu ja tuntuse ka noorte seas ja nende tooteid poes nähes on kohe äratundmisrõõm ja tõenäosus, et ostetakse just nende tooteid on seetõttu kõvasti suurem.

tiktok.com/@nopri_talu

 

Circle K


Teiseks näiteks on Circle K konto. Viimane video oli näiteks nende enda äpi reklaam, kus saab võita auhindu. Usun, et ka nende populaarus tuleneb sellest, et nad teevad reklaami läbi nalja ja populaarsete trendide, mõjudes nii palju vastuvõetavamalt.

tiktok.com/@circlekeesti

 

Õhtu!

Õhtu saade on samuti kuldne näide sellest, kui lihtsa vaevaga saab TikTokis väga populaarseks saada. Kuigi jälgijaid on neil hetke seisuga 14800, siis paljud videod saavad sellest kõvasti rohkem vaatamisi. Usun, et ka nende konto populaarsus tuleb sellest, et nad teevad järgi trende, oskavad videosid naljakalt kokku lõigata ja sinna lõbusaid helisid taha panna ning näitavad vahel ka kaadritaguseid klippe.

tiktok.com/@kanal2ohtu

Õhtuleht

tiktok.com/@ohtuleht.ee

Õhtulehte konto on samuti oma populaarsuse saanud tänu naljakatele klippidele ja helidele. Samuti on Õhtulehe kontol palju draamat ja just iga saate kõige huvitavamad hetked. Nende pluss on ka see, et paljudel nende videotel on subtiitrid, tänu millele on nende videod palju rohkematele nähtavad.

Dipperfox

tiktok.com/@dipperfox

Üks silmapaistvamaid näiteid TikToki reklaami võimekusest on Pärnumaa mikroettevõte nimega Dipperfox. Tegemist on firmaga, mis toodab kännupuure. Nad lõid nišitoote ja said ekspertide soovitustele vastuvoolu ujudes TikToki abil eksporditurgudele jala ukse vahele. Algselt soovitati neile end reklaamida vaid Facebookis ja LinkedInis, kuid nad otsustasid proovida ka TikToki ja nädalaga sai nende esimene video juba 6 miljonit vaatamist. Kohe hakkasid tulema ka hinnapakkumised ja nad said endale ka USA edasimüüja.

VisitEstonia

tiktok.com/@visitestonia

VisitEstonia on konto, mis pakub huvitavat vaatamist nii turistidele, kui ka kohalikele. Kasutades populaarseid helisid, ilusaid visuaale ja kuulsusi on see kindlasti konto, mis jääb paljudele silma. Sealt leiab palju ideid selle kohta, kuhu minna sööma, kokteile nautima või ka Eesti ilusasse loodusesse puhkama. Kui endal on ideed otsas ja tahaks uusi Eesti kohti avastada, siis soovitame kindlasti VisitEstonia kontole pilk peale visata.

MySushi

tiktok.com/@mysushi.estonia

Viimaseks näiteks toon siin välja MySushi TikToki konto. Seda just sellel põhjusel, et nende video sattus mulle juhuslikult foryou lehel ette ja see oli reklaam, et antud kuupäeval kasutades koodi “tiktok” saab nende restoranidest tellides 30% soodustust. Üldiselt ma MySushi külastaja ei ole, kuid tänu sellele TikTokile läksin kohe samal päeval nende juurest süüa tellima.

Nende videod on samuti aina populaarsust kogumas, kuna kasutavad kuulsaid helisid, teevad challenge videosid, videosid sellest kuidas toit valmib ja ka TikToki trende kaasa.
Usun, et nende sisu on huvitav ja lõbus vaadata ka neil, kes üldiselt eriti suured sushi sõbrad ei ole.

Kokkuvõttes on TikTok platvorm, millest siiani turundust tehes tihti asjatult mööda vaadatakse. TikToki platvorm on imehea koht, kus näidata, et bränd ei võta ennast liiga tõsiselt ja tehakse ka nalja. Postituses eelmainitud kontod kinnitavad seda veelgi. Saame Dipperfoxi näitel ka öelda, et antud platvorm võib lausa täielik elumuutja olla ja firma väga kiiresti ja väikese vaevaga maailmakuulsaks teha. Samuti jõuab seal inimesteni orgaaniliselt ja oma reelsi jaoks tehtud video saab ka vähese vaevaga TikToki üles laadida. Kaks kärbest ühe hoobiga, ilma mingi lisatasu ja pingutuseta. Lisaboonusena jõuab seal ka noorteni, keda teistes kanalites eriti kätte ei saa.

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search