7 lihtsat küsimust tõhusa sotsiaalmeedia strateegia koostamiseks

 In Facebook, Instagram, Koolitus, Turundus, Uncategorized @et

Sotsiaalmeedia strateegia puhul on tavaliselt kaks äärmust – seda kas alahinnatakse või siis mõeldakse üle.

Väga paljud ettevõtted (nii suured kui ka väikesed) saavad tihti väga valesti aru sotsiaalmeedia strateegia olemusest. On ettevõtteid, kes hakkavad tegutsema ilma igasuguse strateegiata ja lihtsalt asuvad postitama ilma igasuguse plaanita või mingigi arusaamata, kuhu tahetakse jõuda.

Vastandina on ka neid ettevõtteid, kes kulutavad meeletult palju ressursse selle peale, et luua mitmesajaleheline nice to have dokument, mis jääb pärast valmimist juhtkonna või turundusjuhi sahtlisse lihtsalt tolmu koguma ning töötajad ei saagi sellest kunagi teada ega osa võtta. Kui palju on tegelikult neid ägedaid strateegiaid, mis on jäänud kellegi sahtlisse seisma? Just nagu paljude ettevõtete missioonid ja visioonid – kodulehel on olemas, aga reaalsus on midagi muud.

3 asja, mida on vaja strateegia õnnestumiseks

Võti, nagu paljude asjade puhul, peitub tegelikult lihtsuses. Ära alahinda ega mõtle üle. Strateegia definitsioon on tegelikult ju lihtne. Strateegia ei ole midagi muud, kui kaugeima eesmärgi saavutamiseks koostatud tegevuskava, mille elluviimise õnnestumiseks on olulised kolm komponenti.

 

  1. Strateegilised partnerid

Igas ettevõttes on kõige olulisemad strateegilised partnerid tegelikult ei keegi muu kui töötajad. Ometi unustatakse nad esimesena. See on kõige suurem viga, mida ettevõte teha saab. 98% töötajatest omab isiklikuks kasutamiseks vähemalt ühte sotsiaalmeediakanalit ning vähemalt 50% juba postitavad oma ettevõtte sõnumeid. Rahvusvaheline PR firma MSL Group tõi välja, et töötajatel on keskmiselt 10 korda rohkem sotsiaalseid kontakte (social contacts) kui ettevõttel, ja kui ettevõtte sõnumit jagab töötaja, jõuab see 561 korda kaugemale kui ettevõtte ametlikes kanalites.

Kui töötajate persoonibränding on integreeritud sinu strateegiasse, võib see tuua reaalseid tulemusi ja märkimisväärse müügi kasvu. Näiteks General Electrics suutis kardinaalaselt muuta oma tööandja kuvandit väga keerulises olukorras null-turunduseelarvega, kaasates oma töötajaid oma tööandja brändingu kampaaniasse. Nullilähedase investeeringu tulemus oli aga võrdne 9 miljoni dollarilise mainekampaania omaga.

Sinu parimaks müügi- ja turunduskanaliks on sinu töötajad. Ära alahinda neid. Inimesed on alati ostnud teenuseid ja tooteid inimeste, mitte brändide käest.

 

  1. Sinu ettevõte “miks?”

Kui sinu strateegiast puudub “miks?”, siis sa ei kõneta mitte kedagi. Mõtle kõige ägedamatele brändidele, mida sa tunned: Apple, Tesla, Go Pro. Neil on kõigil nii tugev “miks?” taga, et pole võimalustki, et nende strateegia ei realiseeruks. Miks sinu ettevõte eksisteerib? Miks just sinu toode või teenus saab sinu klientide elu paremaks muuta?

Iga kord, kui minu abikaasa on peale enduro matka koju jõudnud ja hakkab Go Pro videot kokku panema, et oma sõiduemotsiooni minu, meie poja ja oma enduro grupiga jagada, näen ma, kui hästi töötab Go Pro “miks?”. Go Pro “miks?” on anda igale adrenaliinisõltlasele võimalus olla oma elu kangelane, kes saab oma kogemust ja emotsiooni ka teiste, tema jaoks oluliste inimestega jagada. Minu abikaasa on ehtne näide, et see strateegia töötab ja Go Pro ülemaailmne edu kinnitab, et temasuguseid on maailmas veel miljoneid.

 

  1. Sinu kliendi WOW

Kui sinu sotsiaalmeedia strateegia keskmes on vaid sinu firma ja sinu toode, mitte sinu klient, siis sellele on eos ebaõnnestumine sisse programmeeritud. Keegi ei taha sinu toodet või teenust. Kõik tahavad lahendust oma probleemile. Ja kliendi rahulolu algab tänapäeval siis, kui sa ületad tema (baas)ootusi. Kliendi WOW ei maksa tihti palju, kuid selle mõju ja orgaanilist levikut sotsiaalmeedias ei saa alahinnata.

 

7 küsimust, mille abil sotsiaalmeedia strateegia paika panna

Sinu sotsiaalmeedia strateegia ei pea olema 100 lehekülge pikk. Tegelikult peab see olema täpselt üks A4. Selleks, et paika panna tõhus sotsiaalmeedia strateegia, pead sa vastama vaid seitsmele küsimusele.

  1. Mis on sinu eesmärk?
  2. Kes sa oled? Sinu brändi DNA ja sinu MIKS
  3. Kes peab teadma? Sinu ideaalne klient
  4. Mida sa pakud? Sinu väärtuspakkumine, mis põhineb sinu miks-küsimusel
  5. Mida sinu klient peab teadma? Sinu lugu ja sinu kliendi lugu
  6. Kuidas saab teada? Sinu kanalite (mida sinu klient kasutab) maksimaalne tulemus olemasolevate vahenditega, limiteeritud ressursid
  7. Kuidas sa mõõdad tulemust? Reach, engagement, fännid / jälgijad, traffic veebi, ostud või raha kontol

Seitse lihtsat küsimust ning seitse väga hästi ja detailselt läbimõeldud vastust – alles siis saad hakata sina ja ka sinu töötajad seda meelde jätma ja selle järgi tegutsema.

 

Olesija Saue

Goal Marketing OÜ
Brändide personaliseerimine.
Persoonide brändimine

Mobiil:+3725089351
Email: olesija@goal.ee
Instagram: @olesija
LinkedIn: linkedin.com/in/olesijasaue

 

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search