Jätkusuutlik sisuloome ja taaskasutus turunduses
Aasta 2021 märksõnad on jätkusuutlikkus, taaskasutus. Seda ka sotsiaalmeedia– ja sisuturunduse juures. Me mõtleme rohkem keskkonna peale, mõtleme selle peale, kuidas eksisteerida efektiivsemalt, säästlikumalt, pikemalt.
- Kas peab tootma 30 postitust kuus, iga kuu, iga aasta?
- Kas peab iga kuu kujundama uued bannerid ja kirjutama uued reklaamtekstid?
- Kas on ikka vaja kontaktide kogumiseks mõelda välja iga kord täiesti uus kampaanialahendus?
Paraku väga paljud ettevõtted mõtlevad nii, et inimesed tarbivad nende sisu lineaarselt, loevad seina nagu ajalehte, ootavad iga päev midagi uut ja on kõigega kursis, mis sa kuu või pool aastat tagasi postitasid.
Tegelikkus on aga see, et vaid sina ise oled oma ettevõtte kõikide postitustega kursis. Sinu sihtgrupp sotsiaalmeedias ei pane tähele, kui sa nädal aega ei postita
või kui sa jooksutad varem head tulemust toonud bannereid uuesti. Samuti ei mõtle nad suures mänguhoos ja auhinnaihaluses, et see sama õnneratta mäng on teil aasta tagasi juba olnud.
Parema tulemuse saamiseks pole vaja nullist uusi asju teha, vaid vanu hästi töötavaid lahendusi uuesti kasutusele võtta ja neid täiendada optimeerida. Nullist uute asjade loomisega on see probleem, et neid on vaja nullist testima hakata ja võibolla nad ei tööta nii hästi, kui su eelmine või üle-eelmine postitus / kampaania / banner.
Ma olen nõus, et blogi artikleid on vaja regulaarselt uusi juurde kirjutada, et su ettevõtte otsingumootorites relevantsete märksõnadega välja tuleks, aga sama oluline kui uute kirjutamine on vanemate postituste täiendamine ja uuendamine nii, et neist maksimaalne kasu saada.
Ühe sama hästi toimiva blogi artikliga võib Facebookis iga kuu erineva visuaali ja sissejuhatava tekstiga postituse teha.
Samuti võib uute bännerite kujundamise asemel korra analüüsida viimase aasta omi ja panna kõige tulemuslikumad uuesti käima või kergelt värskendades (disaini timmides või copyt parandades) neid veel paremini toimima panna.
Kas sina teeksid pigem 30 postitust ja boostiks igat 10€-ga või teeks 4 ägedat, haaravat, reaktsioone tekitavat postitust ja boostiks igat ühte 75€-ga? Mis sa arvad, kummast on rohkem kasu? Töö- ja meedia raha on sama!
Endiselt kehtib reegel, et tähtis pole sisu maht vaid see, kui paljude õigete inimesteni see jõuab ja mis tulemust saavutab. Seega pigem vähem aga kvaliteetset sisu ja suurem meediaeelarve kui vastupidi. Pigem üks äge video kui 5 pilt-postitust. Pigem kulutada 5 tundi ühe postituse peale, kui 1 tund 5 postitusel peale.
Ja taaskasuta oma varem hästi toiminud lahendusi – hoiad kokku nii raha kui aega, sest vanad asjad on end korra juba tõestanud, pole vaja pidevalt toota ja testida.
Recent Posts