TikTok – kas uus platvorm sotsiaalmeedia turunduses?

 In Uncategorized @et

Kui te näete kusagil kampa noorukeid kiiruga riideid vahetamas ja filmimas üksteist tantsuliigutusi või sketše tegemas, siis võite peaaegu kindlad olla, et nad tegelevad TikTokide tegemisega. TikToki maailm võib esialgu näida segane ja isegi natuke hirmuäratav, aga tegelikult on tegemist  rakendusega, mis laseb valdavalt noortel (41%  TikToki kasutajatest on vanuses 18-24) enda huumorimeelt ja loomingut kasutades lühikesi  videoklippe luua ja jagada.

Kuigi esmapilgul näib tegu olevat peamiselt noortele suunatud platvormiga, on 2017. aastal ülemaailmselt turule tulnud TikTokil nüüdseks üle miljardi allalaadimise (olles ühtlasi ka enim allalaetud rakendus Apple App Store’is) ja 500 miljoni kasutaja. Keskmiselt veedab üks kasutaja TikTokis aega 52min päevas , nutika algoritmi ning oskusliku heli-ja videopildi kooslusega on loodud suisa sõltuvust tekitav rakendus. Arvestades TikToki kasvavat populaarsust ka Eestis, tasub küsida endalt – kas, kuidas ja miks enda ettevõtet antud platvormil turundada? Kuna tegemist on meie mõistes suhteliselt värske rakendusega, toome välja mõningad soovitused, kuidas TikToki enda ettevõtte kasuks töötama panna.

1.Mõtle oma sihtgrupile. On tõsi, et TikTok on üha enam populaarsust koguv äpp, aga kui su sihtgrupp ei ole teismelised või noored, siis tasuks enne suuremat TikToki kampaaniat oodata selle üldise populaarsuse kasvu. Küll aga on põhjust TikTokil pingsalt silma peal hoida, sest videoformaadi osakaalu kasvu sotsiaalmeedias arvestades on see tõenäoliselt uus kuum platvorm turunduses. Ühtlasi tasub arvestada, et TikToki tarbijad ootavad peamiselt lõbusat, huvitavat ja loomingulist sisu. 

2.5 miljoni jälgijaga Isabella Avila on noor Youtube’i staar, kes kasutab enda TikToki platvormi ka mitmete sponsoreeritud postituste tegemiseks.

2. Kasuta influencer’eid. See võib tunduda sotsiaalmeedia mõttes kulunud nõuandena, aga TikTokis populaarsuse saavutamine puhtalt enda kanaliga on ajakulukam ja keerulisem kui võiks arvata. Võta ühendust juba suure jälgijaskonna saavutanud TikTokeritega (Kerli Paaslepp 970 000 jälgijat, Amanda Margaret 1.5 miljonit jälgijat, Deana Noop 18 000 followeri), kes tõenäoliselt omavad ka piisavalt loomingulist mõtlemist, et sinu toodet mõjusalt esitleda ning on teadlikud enda jälgijaskonna eelistustest TikTokis. Hetkeseisuga on TikTokis kampaaniate loomine suhteliselt madalate kulutustega, samuti ei ole kujunenud välja veel ka kindlat hinnaskaalat influencerite kasutamise osas.

3. Mõtle kastist välja. Videoformaat annab pea piiramatud võimalused mingit toodet ägedalt esitleda, sa võid võtta eeskujuks juba populaarsed videod, aga võid luua ka midagi täiesti uut. Ühtlasi, ära ürita liigselt piirata oma kampaanias osalevaid influencereid – nemad tunnevad enda sihtgruppi kõige paremini, usalda nende sisetunnet ja loovust. Heaks näiteks leidlikust mõtlemisest on humoorikad #faketravel pila reisivideod.

 

4. Loo enda väljakutseid ehk challengeid ning kasuta hashtage.

Challengid on hea viis, kuidas oma brändi sõnumit orgaaniliselt levitada.Võid kasutada ära juba populaarseid challenge’eid või hashtage, või hoopis luua midagi uut. TikTok on üpris kasutajasõbralik äpp, seega juhendab see sind samm-sammult videote tegemise osas, mis tihti tuginevad juba olemasolevatele challenge’itele. Populaarsed on olnud näiteks Haribo laulvate kummikommide #Haribochallenge või  USA kiirtoiduketi Chipotle hashtag, mis lõi äärmiselt populaarse challeng’i “#Guacdance”, mille all laeti ülesse ligi 250 000 videot ja saavutati 430 miljonit vaatamist. Chipotle kampaania kasutas ära ka populaarset lastelaulu ( Dr.Jeani “Guacamole song”) ja tuntud Youtubereid, olles seega hea näide kuidas sotsiaalmeedia trendidega kursis olla ja  neid oskuslikust ära kasutada. Erinevalt paljudest teistest platvormidest, eeldab TikTok juba ülesehituselt oma kasutajatelt väga suurt osalust, seega on erinevad challeng’id äärmiselt populaarsed. 

5. Üha enam videoid on vertikaalformaadis. Jah, meie arvuti- ja teleriekraanid on horisontaalsed ja alles mõni aasta tagasi oleksid kõik su vertikaalsete videote peale silmi pööritanud ja soovitanud õppida kaamerat kasutama, aga me liigume üha enam nii Instagrami story’de, Snapchati kui ka TikTokiga vertikaalse videopildi suunas. See võib näida amatöörlikuna, kuid vertikaalne videoformaat toimib meie telefoniekraane arvestades kõige paremini. 

 

Miks ma peaksin TikToki turunduses kasutama?

Videoformaadi kasvava leviku tõttu võib ennustada, et aastaks 2022 on 82% sotsiaalmeedia sisust video kujul. Paeluva video loomine nõuab loomingulist lähenemist, aga tänapäeva nutitelefonide, erinevate rakenduste ning TikToki juba sisseehitatud liidestega ei ole see sugugi keeruline ettevõtmine. TikToki näol on tegemist rakendusega, millel on loomupoolest kõrge kasutajate interaktiivsus ning seal loodud sisu levib orgaaniliselt ka muudele sotsiaalmeedia platvormidele. Igal juhul ei taha sa olla viimane, kes sellele rongile jõuab. 

Hele-Mai Viiksaar

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search