15 turundusideed siseturismi konkurentsis püsimiseks

 In Articles, Facebook, Instagram, Koolitus, Travelling, Turundus

Turismisektor on eriolukorra tõttu väga raskes seisus ja välisturistile sel suvel või aastal ilmselt eriti loota ei saa. Siseturismi jaoks tuleb aga erakordselt hea aasta, sest välismaale ilmselt niipea minna ei saa.

Konkurents kohaliku puhkaja saamiseks läheb seetõttu tihedaks ja selle jaoks peab end just praegu ette valmistama.

Inimesed tahavad puhata – nad on tüdinud kodus istumisest, kodus töö tegemisest, kodus söömisest ja laste lõbustamisest. Piirangud leevenevad ja nad hakkavad otsima võimalust aeg maha võtta, nautida spad, randa, restorani, aktiivset puhkust, adrenaliini, romantikat jne.

Aga kuidas inimesed otsivad puhkuseideid?

Oleme ka ise potentsiaalsed siseturistid ja seega analüüsisime, kust ja kuidas me infot otsiks ja kuidas meie tähelepanu köita nii online’is kui offline’is.

Järgnevalt pakume välja kiirelt kasutusele võetavad, efektiivsed ja tasuta või väikese eelarvega turunduslahendused:

1. Google Adwords

Suure tõenäosusega nii meie, kui ka teised Eesti inimesed, alustavad oma otsingut Google’ist. SEO tööde jaoks sul enam aega ei ole, nii et pane kiiresti käima esimesed otsingu / märksõnareklaamid, et tuleksid välja esimeste seas, kui keegi otsib nt “suitsusaun Pärnumaal” või “fatbike matk”

2. AirBnB 

Majutuse otsingut ilmselt alustaksin siit. Kui sa pakud majutust või elamusi, siis sa ilmselt juba oled selle keskkonna kasutaja. Vaata üle, et su fotod oleks seal viimasepeal, et otsijale silma jääda. Sama kehtib ka TripAdvisori kohta, ning lisaks on meile veel www.puhkaeestis.ee, mida inimesed raudselt külastama hakkavad ja ka maakondlikud www.visitparnu.com, www.visithaapsalu.com jne, kus sa võiksid olla esinduslikult esindatud.

3. Instagram – oma hashtag

Kui ma just aktiivselt ei otsi, siis saan kindlasti igapäevaselt puhkuseks inspiratsiooni Instagramist – oma sõprade postitustest. Mingi äge majutus, restoran, vaatamisväärsus jne. Kui sinna on kenasti asukoht lisatud või ettevõtte hashtag, siis leian kiiresti selle kohta rohkem infot ja tean kuhu minna. Ole Instagramis olemas, pane kusagile (seinale, uksele, sildile) füüsiliselt oma hashtag nähtavale, et inimesed sinu juures pilte tehes seda kasutaks ja nii leiavad sind ka sinu klientide sõbrad. Mina näiteks leidsin nii #oodhouses ja tahan seal väga ööbida.

4. Instagram – #visitestonia 

Kui teed ise ägedaid pilte, siis kasuta hashtagi #visitestonia ja võibolla jääb see Visit Estonia Instagrami sisuhaldurile silma ja ta repostib sinu pildi oma 88 000 jälgijale!

5. Instagram – influencerid

Väga paljud restoranid, aktiivse puhkuse pakkujad ja majutusasutused kasutavad oma turunduses suunamudijaid. Kiire viis jõuda väga suure auditooriumini läbi vahetu ja elulise sisu ja kellegi soovituse. Influencer on jälgijate jaoks nagu “sõber steroididel”. Tema arvamust usutakse ja suures mastaabis. Pane kokku äge personaalne pakett ja kutsu sobiv influencer endale külla. Kui sul veab, siis tuleb ta ja teeb sulle reklaami ka ainult sinu teenuse või toote eest, kuid enamikul juhul tuleb arvestada ka rahalise töötasuga (enamasti vahemikus 100 – 2000€). Ja kui sul näiteks pole veel väga ägedaid fotosid või videot oma ettevõttest, siis pane samasugune äge pakett kokku mõnele heale fotograafile või Youtuberile.

6. Facebook – asukohapõhised reklaamid

Sul on kohvik Saaremaal, kellele Facebookis reklaami näidata? Väga lihtne, asukohapõhiselt kõigile inimestele, kes on Saaremaal. Sisuliselt võid sihtimist nii sättida, et praamil Facebooki (või Instagrami) “kerivad” inimesed seda juba näevad. Tallinnas ehk keerulisem, siin soovitaks 1 km raadiuses ümber kohviku reklaami jooksutada.

7. Facebook – auhinnamäng

See on üks lihtsamaid ja levinumaid viise, kuidas väiksed ettevõtted enda tooteid või teenuseid reklaamivad. Nad annavad selle Facebooki giveaways auhinnaks ja heal juhul toetavad seda postitust ka nt 100€-ga ja inimeste osalemine ja jagamine viib selle suure auditooriumini. Võida kanuumatk 4-le, võida 2 tundi jetiga Pärnu lahel, võida fatbike’i matk jne.

8. Review’d

Küsi alati oma rahulolevatelt klientidelt review’d ja seda nendele sobivasse või sinu jaoks oluliseimasse keskkonda. Restorane valime üsna tihti Tripadvisori, Google’i või Facebooki tagasisidede (review) põhjal. Ehk siis see keskmine hinne, mida sinu kliendid on sulle andnud, mida sinu kohta kirjutanud ja mis positsioonil oled nt Tripadvisoris mõjutab oluliselt sinu juurde jõudvate külastajate arvu. 

9. Teeäärsed “reklaamid”

kui su turismitalu või meelelahutusteenus asub maantee ääres, siis on sul võimalus väga lihtsalt ja nutikalt inimestele silma jääda. Tallinnast Haapsallu sõites on ilmselt enamus märganud kiikingu reklaamiga piimatsisterni või Laitse Rallyparki suurt reklaami, milles ripub auto. Mõtle nutikalt, kuidas tee pealt silma jääda. Äkki tulevad sel suvel tagasi ka reklaamiga heinapallid? 

10. Sisseviskaja

Välisreisidel oleme kohtanud sageli eeslaste jaoks tüütuid restoranide sisseviskajaid, kes sinuga kangesti suhtlema tahavad hakata ja katsuda, kui tühi su kõht on. Meile eestlastele aga meeldivad rohkem vaiksed staatilised sisseviskajad. Nimelt need vahvad kriittahvlid kohvikute ja restoranide ukse juures tänaval, kus tavaliselt päevapakkumine või osa menüüst peal, aga kirjuta sinna midagi naljakat ja ägedat nii, et inimesed seda nähes naerma hakkaks ja kui isegi kohe sööma ei tule, siis vähemalt pilti teeks ja sõpradele jagaks. Vaata inspiratsiooni Google’i pildiotsingust “funny cafe chalkboard”

11. Soovitusturundus

Me usaldame oma sõprade soovitusi. Aga kas me ettevõtjatena ka usaldame oma kliente, et nad ise tulevad selle peale, et meid oma sõpradele soovitada. Istume ja agressiivselt ootame, et klient sisse astuks? Soovitusturundus on väga võimas vahend pidevalt uute klientide saamiseks. Näiteks sinu turismitalus on romantikapaketi hind 150€. Sinu juures käis kena paarike, kes jäi kõigega väga rahule. Enne lahkumist annad neile kolm 20€-se sooduskupongi / kinkekaardi, mida palud edasi anda kolmele väga ägedate sõprade paarile. Sõbrad saavad 20€ soovitust + kiidulaulu, kui äge koht see oli ja on väga suure tõenäosusega sinu teenuse ostjad. Lähemalt sellest tehnikast varsti Äripäeva poolt Eesti keeles välja antavast raamatus Üheleheküljeline turundusplaan. 

12. Meene

Käisin enduromatkal. Kõigile osalejatele kinkis korraldaja oma logo ja veebiaadressiga puhvi (see kaelasall). Käin sellega igapäevaselt ringi, kui Adventures.ee reklaam postament. Ise veel õnnelik ka, et tuul ei puhu kaela peale – praktiline asi ja mul pole midagi selle vastu, et selle kandmisega neile natuke reklaami teen. Mõtle välja, mida sina saad oma klientidele sellist kinkida. On see siis võtmehoidja, müts, pudeliavaja, pastakas, käsitööküpsised vmt. Et inimene saaks midagi kaasa, mis talle pidevalt sind meelde tuletaks ja ideaalis mida ka tema sõbrad näeks ja uuriks.

13. Remarketing veebis

Kui inimesed otsivad mingit konkreetset asja, siis enamasti vaatavad nad läbi päris mitu sama valdkonna ettevõtte veebi. Ilmselt ostuotsust ei teha kohe ja lahkutakse. Kui sul on aga veebis Facebooki pixel ja sa kasutad remarketing reklaame sinu veebi külastanud inimestele, siis saad sa nad lisaargumentidega tagasi tuua oma veebi, kasvatada usaldust, pakkuda sooduskoodi vmt ja saada muidu igaveseks kadunud olnud veebikülastaja kliendiks.

14. E-mailide kogumine veebis

Olete kindlasti märganud, et paljudel ettevõtetel on veebis “liitu meie uudiskirjaga” vorm. Pole nagu uudiste puudust ja ilmselt väga vähesed teevad seda – eriti esimesel külastusel. Kui sa aga mängustad (gamification) selle ja loosid iga kuu kõigi emailistiga liitunute vahel välja oma teenuse, siis on märksa suurem tõenäosus, et inimesed selle listiga liituvad ja sul on võimalus neile oma turundusõnumit edaspidi regulaarselt edastada. “Loosime oma emailistiga liitunute vahel iga kuu välja romantilise suitsusaunakülastuse koos õhtu- ja hommikusöögiga”

15. Ristturundus

Leia üles lähikonnas paar teise valdkonna ettevõtet ja tehke omavaheline soovitussüsteem. Majutusasutus soovitab oma klientidele ühte restorani ja ühte atraktsiooni ja vastupidi. Eriti mugav on seda teha koos sooduskupongiga. Näiteks “Meie külaliskorteri külastajatele on all restoranis kõik hinnad -15%”  “Näen, et olete perega puhkusel, kui ratsutama soovite minna, siis meie restorani külastajad saavad 2 ühe hinnaga!”

 

Kui sul seda artiklit lugedes tuli häid mõtteid ja soovitusi, kuidas kohaliku turisti tähelepanu köita, siis kirjuta kommentaari! 

NB! Kuula ka Äripäeva Raadio “Eetris on turundusuudised” saate salvestust samal teemal: www.goal.ee/#podcast

Kui tekkis küsimusi või mõtteid, siis vastan hea meelega ja annan nõu!

Marko Saue
marko@goal.ee
+3725525757

 

 

Recent Posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search